Polskie firmy zaspały z cyfryzacją
Największe przedsiębiorstwa w kraju nie wykorzystują szansy wynikającej z digitalizacji, chociaż aż 70 proc. ich szefów deklaruje, że bardzo ją popiera.
michał duszczyk
O cyfryzacji w rodzimych przedsiębiorstwach głównie się mówi, ale niewiele robi, by doprowadzić do ich prawdziwej transformacji dzięki nowym technologiom. Rozdźwięk między dużą wśród menedżerów świadomością nadciągającej cyfrowej rewolucji a wdrożeniami realnych rozwiązań w firmach jest ogromny. Takie są wyniki badania Digital Index przeprowadzonego pod patronatem „Rzeczpospolitej" w największych przedsiębiorstwach w naszym kraju przez firmę konsultingową Roland Berger.
Siedmiu na dziesięciu ankietowanych menedżerów zapewnia o swoim intensywnym zaangażowaniu w problem transformacji cyfrowej. To wynik lepszy niż w Niemczech, gdzie twierdzi tak tylko połowa.
Jednak mniej niż jedna trzecia badanych w Polsce postrzega swoją firmę jako dojrzałą cyfrowo. Jednocześnie niemal 80 proc. wskazuje na wysoki potencjał rozwoju ich branży wynikający z cyfryzacji. To tzw. luka cyfryzacji. W przypadku polskich firm sięga ona aż 53 proc. To o niemal jedną trzecią gorszy wynik niż w Niemczech.
Poszukiwany CDO
Okazuje się, że większość z przebadanych blisko stu największych firm w naszym kraju nie ma nie tylko strategii cyfrowej, ale nawet menedżera wysokiego szczebla odpowiedzialnego za tę dziedzinę. Według Daniela Lewczuka, prezesa firmy rekrutacyjnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta