Fortuna za sukces na boisku
Awans do ćwierćfinałów oznacza wzrost widowni kolejnych meczów z udziałem Polaków, pozytywny odbiór reklam i większą wartość mediową piłkarzy.
magdalena lemańska
Dramatyczny mecz Polaków ze Szwajcarami oglądało mniej osób niż poprzednie rozgrywki polskiej reprezentacji: 11,93 mln według firmy Nielsen Audience Measurement. Rekordowa pozostaje więc na razie przekraczająca 14 mln osób widownia meczu Polska – Niemcy. – Pora spotkania ze Szwajcarią była dla widzów „trudniejsza" – o godz. 15 ci, którzy nie są zagorzałymi fanami, w weekend mogli przedłożyć nad telewizję czas spędzony z rodziną. Być może nie wszyscy wierzyli też w taki sukces i w to, że możemy wyeliminować z mistrzostw Szwajcarów – uważa Jędrzej Hugo-Bader, dyrektor w agencji Havas Sports & Entertainment.
Będzie więcej widzów
Zdaniem Piotra Bieńko, prezesa domu mediowego Codemedia, po takim awansie każdy z kolejnych meczów z udziałem Polaków może liczyć na wielomilionowe widownie. – Każdy kolejny będzie miał teraz większą oglądalność niż poprzedni, choć jest problem z dokładnością badań telemetrycznych i niekoniecznie musi to być widać w badaniach. Gdyby Polacy weszli do finału, prawie nikt nie oglądałby już w czasie finałowego meczu nic innego – uważa.
Poza zasięgiem badań Nielsena pozostają ekrany w restauracjach i pubach oraz internet, w którym oprócz legalnych transmisji opłaconych w Ipli Polacy wciąż oglądają także pirackie relacje z meczów. Według danych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta