Internetowe wojny cenowe zaciekłe jak nigdy
handel | Rozpiętość cen identycznego produktu może między polskimi e-sklepami sięgać kilkuset procent. Obniżanie cen to magnes na klientów, ale też prosta droga do bankructwa. Wielu detalistów oferuje towary taniej nawet od producentów. piotr mazurkiewicz
Cena niemal zawsze jest w Polsce głównym kryterium wyboru na zakupach. Nie inaczej jest w e-sklepach, które dodatkowo stawiają na wyróżnienie się ofertą, skoro nie mogą przyciągnąć uwagi klienta w inny sposób.
Wojny cenowe są dziś tak zacięte, że część e-sklepów sprzedaje produkty w cenach niższych niż widniejące w katalogu producenta.
Z badania firmy Dealavo, która sprawdziła różnice cen produktów w dziesięciu najpopularniejszych kategoriach, jak kosmetyki, zabawki czy sprzęt elektroniczny, wynika, że taka sytuacja ma miejsce choćby w przypadku iPhone'a 6S. W 26 na 37 sprawdzonych e-sklepów flagowy smartfon Apple'a był tańszy niż oficjalna cena producenta. Podobnie zestaw Lego Friends – w 18 na 28 analizowanych ofert był sprzedawany poniżej ceny 299 zł, którą producent podaje na swojej stronie.
Tanie i drogie
– Cena zawsze odgrywała w handlu dużą rolę, ale dziś, w dobie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta