Rodzinne firmy coraz częściej planują rozwój
Familijne przedsiębiorstwa w Polsce znacznie lepiej niż przed rokiem oceniają sytuację ekonomiczną, co zachęca je do inwestowania. Jednak wciąż niewiele z nich myśli o innowacjach.
Wzrost przychodów, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy zanotowało 42 proc. polskich rodzinnych firm, przyczynił się do poprawy ich nastrojów. Co prawda nadal gorzej oceniają swoją kondycję niż rodzinni przedsiębiorcy w całej Europie, ale jednak większość, bo 56 proc. z nich, uważa ją za dobrą (przed rokiem takich opinii było 47 proc.) – wynika z najnowszej edycji „Barometru firm rodzinnych" wydanego przez KPMG w Polsce i Inicjatywę Firm Rodzinnych.
Barometr jest efektem badania 900 europejskich firm rodzinnych, w tym 139 z Polski. Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego w KPMG...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta