Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szminka dobra nie tylko na kryzys

24 listopada 2016 | Lista 2000
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Polska jest jednym z czołowych eksporterów kosmetyków w Europie i jednym z szybciej rosnących rynków urody. Anita Błaszczak

Krajowa sprzedaż detaliczna za 14,4 miliarda złotych oraz prawie 10 miliardów złotych z eksportu oznacza, że w sumie producenci i dystrybutorzy kosmetyków w Polsce zgarnęli z rynku w minionym roku ponad 24 mld złotych. A może nawet o kilka miliardów więcej, gdyż firma badawcza PMR ocenia wartość ubiegłorocznej sprzedaży detalicznej kosmetyków i środków higieny osobistej na 21,2 mld zł, czyli o prawie 7 mld powyżej konserwatywnych szacunków firmy Euromonitor, które nie uwzględniają obrotów sklepów internetowych czy rynku kosmetyków selektywnych, czyli luksusowych.

Ten ostatni to wciąż stosunkowo niewielka nisza (warta kilkaset milionów złotych), ale za to z wysoką marżą i bardzo obiecującymi perspektywami. Jak jednak zwraca uwagę Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (PZPK), obiecujące są także perspektywy dla całego rynku urody w Polsce. W tym dla kosmetyków popularnych (tzw. masowych), mających największy udział w sprzedaży, oraz dla specjalistycznych dermokosmetyków, na które popyt rośnie o 10–11 proc. rocznie.

Krajowa czołówka

Według danych PZPK polski rynek urody rozwija się w ostatnich latach w tempie ok. 4–5 proc. rocznie. Jak przypomina Blanka...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10607

Wydanie: 10607

Spis treści

Lista 2000

Biopaliwa dają zarobić
Cel: 400 mln euro obrotu
Cel: numer 1 w Europie
Dobre firmy poradzą sobie także w niepewnych czasach
Domy jadą do Niemiec
Dzięki pieniądzom od inwestorów firmy chwytają wiatr w żagle
Eksport napędza gospodarkę Polski, ale rośnie coraz wolniej
Firmy IT utrzymują dobre tempo
Firmy rodzinne. Rzecz o prawdziwej gospodarce i trwałym dobrobycie
Giełda nie spoczywa na laurach
Globalne piece
Gotowe dania z przyszłością
Grudziądz zwiększy potencjał
Grunt to dobra specjalizacja
IT na najwyższym poziomie
Innowacje motorem wzrostu
Inwestycje wspierają rozwój
Jak powstała nasza Lista – wyjaśnienia i przypisy
Jak się zmienia Lista 2000
Jubilerzy na fali
Kierowcy siedzą wygodniej
Konkurencja wśród najlepszych
Korzyści z poszerzania oferty
Marka eksportu
Miliony bijące ze źródła
Na podbój świat z Sulejówka
Na usługach motoryzacji
Najlepsi eksporterzy, najlepsze firmy
Największe polskie firmy mają za sobą kolejny rok pełen wyzwań
Obuwie idzie w świat
Od balonów do uszczelek
Okienne innowacje
Opakowania podbijają świat
Polska jest już za ciasna
Producenci okien i drzwi mocno zwiększają sprzedaż zagraniczną
Przyszłość pełna obaw
Rynek kapitałowy jest krwiobiegiem gospodarki
Spektakularne fuzje i przejęcia
Sukces na trudnym rynku
Szminka dobra nie tylko na kryzys
Szukanie szans za oceanem
Szybko i na życzenie klienta
Słodkie sukcesy
Terminowo i konkurencyjnie
Tylko giełda daje przejrzystość
W hotelach przybywa gości
Wielki sukces mierników
Wielomilionowe inwestycje
Śniadaniowy lider
Światowe telewizory
„Wiedźmin” podbija serca
Zamów abonament