Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydawcy boją się zmian w dyrektywie

24 listopada 2016 | Ekonomia

Planowane zmiany dotyczące e-prywatności mogą zdelegalizować tzw. reklamę behawioralną – obawiają się firmy – i tym samym mocno ograniczyć wpływy reklamowe tych z nich, które produkują treści online.

Tak zwana dyrektywa o e-prywatności, zwana dyrektywą o plikach cookies (to ona wprowadziła w Europie obowiązek akceptowania takich plików po wejściu na nieodwiedzaną wcześniej stronę WWW), będzie teraz nowelizowana. Zdaniem wydawców zmiany zmierzają w kierunku, który mocno utrudni im zbieranie danych o tym, co oglądają w internecie użytkownicy. Skomplikuje więc stosowanie tzw. reklamy behawioralnej, czyli mechanizmów, które umożliwiają wyświetlanie im reklam dopasowanych do ich zainteresowań.

IAB wraz z innymi organizacjami zrzeszającymi wydawców – Europejską Radą Wydawców EPC, Newsowymi Mediami Europejskimi NME, Europejskim Stowarzyszeniem Wydawców Magazynów EMMA i Europejskim Stowarzyszeniem Wydawców Gazet ENPA (łącznie skupiają ponad 90 wydawców internetowych i prasowych), wystosowały właśnie w tej sprawie list otwarty do wiceprzewodniczącego KE Andrusa Ansipa i komisarza ds. gospodarki cyfrowej Günthera Oettingera. —ele

Wydanie: 10607

Wydanie: 10607

Spis treści

Lista 2000

Biopaliwa dają zarobić
Cel: 400 mln euro obrotu
Cel: numer 1 w Europie
Dobre firmy poradzą sobie także w niepewnych czasach
Domy jadą do Niemiec
Dzięki pieniądzom od inwestorów firmy chwytają wiatr w żagle
Eksport napędza gospodarkę Polski, ale rośnie coraz wolniej
Firmy IT utrzymują dobre tempo
Firmy rodzinne. Rzecz o prawdziwej gospodarce i trwałym dobrobycie
Giełda nie spoczywa na laurach
Globalne piece
Gotowe dania z przyszłością
Grudziądz zwiększy potencjał
Grunt to dobra specjalizacja
IT na najwyższym poziomie
Innowacje motorem wzrostu
Inwestycje wspierają rozwój
Jak powstała nasza Lista – wyjaśnienia i przypisy
Jak się zmienia Lista 2000
Jubilerzy na fali
Kierowcy siedzą wygodniej
Konkurencja wśród najlepszych
Korzyści z poszerzania oferty
Marka eksportu
Miliony bijące ze źródła
Na podbój świat z Sulejówka
Na usługach motoryzacji
Najlepsi eksporterzy, najlepsze firmy
Największe polskie firmy mają za sobą kolejny rok pełen wyzwań
Obuwie idzie w świat
Od balonów do uszczelek
Okienne innowacje
Opakowania podbijają świat
Polska jest już za ciasna
Producenci okien i drzwi mocno zwiększają sprzedaż zagraniczną
Przyszłość pełna obaw
Rynek kapitałowy jest krwiobiegiem gospodarki
Spektakularne fuzje i przejęcia
Sukces na trudnym rynku
Szminka dobra nie tylko na kryzys
Szukanie szans za oceanem
Szybko i na życzenie klienta
Słodkie sukcesy
Terminowo i konkurencyjnie
Tylko giełda daje przejrzystość
W hotelach przybywa gości
Wielki sukces mierników
Wielomilionowe inwestycje
Śniadaniowy lider
Światowe telewizory
„Wiedźmin” podbija serca
Zamów abonament