Wydawcy boją się zmian w dyrektywie
Planowane zmiany dotyczące e-prywatności mogą zdelegalizować tzw. reklamę behawioralną – obawiają się firmy – i tym samym mocno ograniczyć wpływy reklamowe tych z nich, które produkują treści online.
Tak zwana dyrektywa o e-prywatności, zwana dyrektywą o plikach cookies (to ona wprowadziła w Europie obowiązek akceptowania takich plików po wejściu na nieodwiedzaną wcześniej stronę WWW), będzie teraz nowelizowana. Zdaniem wydawców zmiany zmierzają w kierunku, który mocno utrudni im zbieranie danych o tym, co oglądają w internecie użytkownicy. Skomplikuje więc stosowanie tzw. reklamy behawioralnej, czyli mechanizmów, które umożliwiają wyświetlanie im reklam dopasowanych do ich zainteresowań.
IAB wraz z innymi organizacjami zrzeszającymi wydawców – Europejską Radą Wydawców EPC, Newsowymi Mediami Europejskimi NME, Europejskim Stowarzyszeniem Wydawców Magazynów EMMA i Europejskim Stowarzyszeniem Wydawców Gazet ENPA (łącznie skupiają ponad 90 wydawców internetowych i prasowych), wystosowały właśnie w tej sprawie list otwarty do wiceprzewodniczącego KE Andrusa Ansipa i komisarza ds. gospodarki cyfrowej Günthera Oettingera. —ele