Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Młodzi wolą wydawać na podróże niż na rzeczy

24 listopada 2016 | Moje pieniądze
źródło: materiały prasowe

Wojciech Rybak | Członek zarządu Banku Millennium odpowiedzialny za rynek detaliczny

Rz: Bank przeprowadził badania pokolenia Millennium, czyli urodzonych w latach 80. i 90. Co pana w wynikach tych badań zaskoczyło?

Wojciech Rybak: Zaskakujące jest podejście do oszczędzania. Pokolenie Millennium oszczędza raczej na doświadczenia niż rzeczy. Numerem jeden wśród wymienianych celów okazały się podróże. Nieco mniejsze znaczenie mają cele konsumpcyjne, takie jak mieszkanie czy samochód. Natomiast nie ma myślenia o odkładaniu na czarną godzinę czy zabezpieczenie emerytalne. A przecież początek pracy zarobkowej to najlepszy moment, żeby rozpocząć regularne oszczędzanie.

Z czego to wynika?

Prawdopodobnie powodem takiego podejścia jest szczupłość dochodów, zwłaszcza w najmłodszej grupie wiekowej, oraz brak nawyków. Zaskakująca jest też duża popularność płatności gotówkowych wśród młodych klientów. A przecież jest to pokolenie zaawansowane technologicznie. Badanie pokazało również, że najmłodsze pokolenie będzie w przyszłości korzystało nie tylko z kanałów internetowych i mobilnych, ale także z oddziałów bankowych. Pokolenie Y, podobnie jak starsi, wszystkie ważniejsze sprawy, zwłaszcza związane z zaciąganiem zobowiązań,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10607

Wydanie: 10607

Spis treści

Lista 2000

Biopaliwa dają zarobić
Cel: 400 mln euro obrotu
Cel: numer 1 w Europie
Dobre firmy poradzą sobie także w niepewnych czasach
Domy jadą do Niemiec
Dzięki pieniądzom od inwestorów firmy chwytają wiatr w żagle
Eksport napędza gospodarkę Polski, ale rośnie coraz wolniej
Firmy IT utrzymują dobre tempo
Firmy rodzinne. Rzecz o prawdziwej gospodarce i trwałym dobrobycie
Giełda nie spoczywa na laurach
Globalne piece
Gotowe dania z przyszłością
Grudziądz zwiększy potencjał
Grunt to dobra specjalizacja
IT na najwyższym poziomie
Innowacje motorem wzrostu
Inwestycje wspierają rozwój
Jak powstała nasza Lista – wyjaśnienia i przypisy
Jak się zmienia Lista 2000
Jubilerzy na fali
Kierowcy siedzą wygodniej
Konkurencja wśród najlepszych
Korzyści z poszerzania oferty
Marka eksportu
Miliony bijące ze źródła
Na podbój świat z Sulejówka
Na usługach motoryzacji
Najlepsi eksporterzy, najlepsze firmy
Największe polskie firmy mają za sobą kolejny rok pełen wyzwań
Obuwie idzie w świat
Od balonów do uszczelek
Okienne innowacje
Opakowania podbijają świat
Polska jest już za ciasna
Producenci okien i drzwi mocno zwiększają sprzedaż zagraniczną
Przyszłość pełna obaw
Rynek kapitałowy jest krwiobiegiem gospodarki
Spektakularne fuzje i przejęcia
Sukces na trudnym rynku
Szminka dobra nie tylko na kryzys
Szukanie szans za oceanem
Szybko i na życzenie klienta
Słodkie sukcesy
Terminowo i konkurencyjnie
Tylko giełda daje przejrzystość
W hotelach przybywa gości
Wielki sukces mierników
Wielomilionowe inwestycje
Śniadaniowy lider
Światowe telewizory
„Wiedźmin” podbija serca
Zamów abonament