Rekrutacja to sztuka
Anna czyżewska
Pod względem przejrzystości rekrutacji polskie firmy są na szarym końcu Europy. Jak wynika z danych eRecruiter, brak odzewu po rozmowie kwalifikacyjnej wywołuje negatywne reakcje u 81 proc. kandydatów. 87 proc. już na pierwszym spotkaniu chciałoby poznać potencjalnego przełożonego. Profesjonalizacja procesu rekrutacji jest kluczem do budowania wizerunku. Aby znaleźć pracownika pasującego do DNA przedsiębiorstwa, trzeba wdrożyć skuteczną strategię już w pierwszym etapie selekcji. Wykluczeni aplikujący w przyszłości mogą okazać się brakującymi ogniwami w szeregach kadry.
Dezinformacja
– Firmy szlifują sposoby pozwalające coraz lepiej wychodzić naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom osób starających się o pracę. Uważamy, że w tym roku kluczowe będzie skupienie się na takich zagadnieniach, jak komunikacja z kandydatami na każdym etapie prowadzenia procesu zatrudniania, angażowanie bezpośrednich przełożonych w rekrutację oraz bezpieczeństwo danych osobowych kandydatów. Ten ostatni obszar jest szczególnie istotny ze względu na możliwe konsekwencje finansowe niewłaściwego zarządzania bazą danych – podkreśla Paweł Brzozowski, ekspert eRecruiter.
Nie trzeba wspinać się na wyżyny umiejętności komunikacyjnych, by na każdym etapie dostarczyć kandydatowi komplet danych. Tymczasem wszystkie niezbędne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta