Małe firmy potrzebują finansowania
pieniądze | Polscy mali przedsiębiorcy mają często dobry produkt i sieć wiarygodnych, stabilnych finansowo odbiorców. A jednak poszukują finansowania, ponieważ realia gospodarcze zmuszają ich do sprzedaży z odroczonym terminem płatności.
Bez zachowania płynności, prowadzenie działalności czy dalszy rozwój byłyby niemożliwe. Dzięki mikrofaktoringowi, wciąż jeszcze mało popularnemu w Polsce, małe firmy mogą przeciwdziałać zatorom płatniczym, ale też muszą się liczyć z wyższymi opłatami za tę usługę niż więksi gracze.
Mikrofaktoring polega na sprzedaży faktur przez małe i średnie firmy (których obrót roczny jest niewielki i wynosi mniej niż 1 mln zł rocznie) instytucjom faktoringowym. Codzienna obsługa takiej transakcji jest identyczna, jak w przypadku większych firm. Na podstawie dokumentów potwierdzających dostawę towaru, instytucja faktoringowa wypłaca określoną zaliczkę na konto klienta i następnie czeka na płatność od jej dłużnika czyli kontrahenta.
Klient mikrofaktoringu otrzymuje w formie bezgotówkowej, środki z tytułu należności wynikające z faktur w ciągu kilku dni od daty ich przekazana do faktora i może nimi dowolnie obracać. Dzięki tej usłudze, mali przedsiębiorcy mogą przeciwdziałać powstawaniu zatorów płatniczych, które w ich przypadku mogą szybko doprowadzić je na skraj bankructwa.
Przygotowują dla nich oferty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta