Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Małe firmy potrzebują finansowania

27 lutego 2017 | Dodatki Jednodniowe

pieniądze | Polscy mali przedsiębiorcy mają często dobry produkt i sieć wiarygodnych, stabilnych finansowo odbiorców. A jednak poszukują finansowania, ponieważ realia gospodarcze zmuszają ich do sprzedaży z odroczonym terminem płatności.

Bez zachowania płynności, prowadzenie działalności czy dalszy rozwój byłyby niemożliwe. Dzięki mikrofaktoringowi, wciąż jeszcze mało popularnemu w Polsce, małe firmy mogą przeciwdziałać zatorom płatniczym, ale też muszą się liczyć z wyższymi opłatami za tę usługę niż więksi gracze.

Mikrofaktoring polega na sprzedaży faktur przez małe i średnie firmy (których obrót roczny jest niewielki i wynosi mniej niż 1 mln zł rocznie) instytucjom faktoringowym. Codzienna obsługa takiej transakcji jest identyczna, jak w przypadku większych firm. Na podstawie dokumentów potwierdzających dostawę towaru, instytucja faktoringowa wypłaca określoną zaliczkę na konto klienta i następnie czeka na płatność od jej dłużnika czyli kontrahenta.

Klient mikrofaktoringu otrzymuje w formie bezgotówkowej, środki z tytułu należności wynikające z faktur w ciągu kilku dni od daty ich przekazana do faktora i może nimi dowolnie obracać. Dzięki tej usłudze, mali przedsiębiorcy mogą przeciwdziałać powstawaniu zatorów płatniczych, które w ich przypadku mogą szybko doprowadzić je na skraj bankructwa.

Przygotowują dla nich oferty...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 10686

Wydanie: 10686

Spis treści
Zamów abonament