Jak stworzyć dobry raport pozafinansowy
Raport niefinansowy powinien pozwolić na zrozumienie kontekstu strategicznego firmy.
Jak ujawnianie danych niefinansowych wiąże się z raportowaniem z zakresu zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu?
Raport społeczny, zwany inaczej raportem w zakresie zrównoważonego rozwoju czy też raportem CSR, polega na ujawnieniu danych niefinansowych. Według wytycznych Global Reporting Initiative (GRI), najbardziej uznanych międzynarodowo wytycznych raportowania niefinansowego, a także wskazania Komisji Europejskiej i zmian w polskiej ustawie o rachunkowości, raport powinien pozwolić na zrozumienie kontekstu strategicznego organizacji: po co firma istnieje, jaki jest jej model biznesowy – łańcuch wartości, jakie są kluczowe produkty czy usługi, wyróżniki na tle rynku i sektora, na czym się koncentruje i dlaczego, jakie są priorytety i cele strategiczne oraz status ich realizacji. Co ważniejsze, od 2017 r. przygotowanie takiego raportu stało się obowiązkiem dla ok. 300 największych firm w Polsce.
Dodatkowo, trendy na rynku polskim i międzynarodowym pokazują wzrastające oczekiwanie, by raport, przedstawiając, w jaki sposób firma tworzy wartość poprzez aktywa finansowe i pozafinansowe, stanowił nie tylko podsumowanie dokonań i danych historycznych, ale zawierał również perspektywę na przyszłość, i pokazywał możliwe scenariusze rozwoju branży, ryzyka i szanse oraz ich wpływ na organizację. Tak sporządzony dokument pozwala uzyskać bardziej kompletny obraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta