Rewolucja w transporcie międzynarodowym
Mniej biurokracji, jednolite reguły wykonywania przewozów w całej UE, większa elastyczność czasu pracy kierowcy – tak ma wyglądać przygotowywany właśnie unijny pakiet drogowy.
Robert Przybylski
Komisja Europejska (KE) zaprezentuje 31 maja pakiet drogowy, który szczegółowo ureguluje m.in. kwestie wynagrodzenia i wypoczynku kierowców. To kluczowa sprawa dla ponad 30 tys. polskich firm transportu międzynarodowego, zatrudniających ćwierć miliona osób. Przedsiębiorstwa te wożą towary 200 tys. pojazdów i mają w sumie ok. 15 mld euro przychodów rocznie.
– Wewnętrzny rynek powinien być chroniony, ale trzeba pamiętać o zapewnieniu odpowiednich warunków pracy oraz równej konkurencji. Należy unikać dodawania niepotrzebnych kosztów, aby nie doszło do sytuacji, w której przejazd przez 15 krajów będzie wymagał 15 kopii dokumentacji zatrudnienia w 15 językach – podkreśla Eddy Liegeois, szef działu transportu lądowego w Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej.
Uważa, że z zasady branża powinna zostać wykluczona...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta