Chcemy być wiarygodni, transparentni, etyczni
Siemens CSR to naturalne połączenie działań z zakresu odpowiedzialności z core biznesu.
Rz: CSR umarł?
Dominika Bettman, członek zarządu ds. finansowych Siemens: Tak słyszałam...
A nie umarł?
D.B.: Jeśli firma co innego głosi, a co innego robi, to owszem, w tym rozumieniu CSR się spalił. A tak przecież bywa, że niektórzy np. wykazują aktywność, bo inni są aktywni. Albo podejmują się czegoś, co robi konkurencja, ale tak naprawdę nic z tych działań nie wynika, nie przekłada się to na filozofię, przemyślaną koncepcję zarządzania. A powinno.
Drugi zarzut – CSR to PR...
D.B.: Tak bywa i znów nie powinno. Załóżmy, że w Siemensie powstaje nowa turbina, która spełnia wszelkie wymogi technologiczne –niskoemisyjności, wysokiej efektywności itd. Dla nas to jest coś zupełnie naturalnego, bo wynika ze strategii działania i filozofii firmy. Dopiero kolejny krok to chęć pochwalenia się zrealizowaną inwestycją i ową turbiną, pomysły, jak ją rozpropagować. W tym momencie faktycznie istnieje ryzyko pomylenia CSR–u z PR–em. Ale tutaj dochodzi wiarygodność, możliwość powiedzenia firmie: „sprawdzam!". Dla mnie więc CSR ani nie umarł, ani nie jest PR–em.
Więc czym jest?
Anna Grosiak, dyrektor ds. rozwoju biznesu/pełnomocnik ds. zrównoważonego rozwoju Siemens: Ważna jest spójność pomiędzy tym, co firma głosi, a tym, co robi. My jako firma z tradycjami, na świecie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta