Franczyza mało rozpoznawalna
badania | Poziom wiedzy Polaków o franczyzie jest niski. Blisko 80 proc. nigdy nie słyszało tego słowa albo nie wie, co ono oznacza – wynika z najnowszego badania „Przedsiębiorczość Polaków". Zasady działania franczyzy częściej są znane osobom w wieku 25–44 lat niż przedstawicielom starszych grup wiekowych.
Franczyza w Polsce rozwija się od wielu lat. Dane rynkowe pokazują, że zarówno liczba sieci, jak i placówek franczyzowych sukcesywnie rośnie. Jednak z badania wynika, że niewiele o niej wiadomo. – Franczyza w Polsce ma bardzo duży potencjał wzrostu. Prowadząc działalność w ramach franczyzy, łatwiej jest zmierzyć się z konkurencją, a właśnie tego, zgodnie z przeprowadzonym badaniem, obawia się aż 40 proc. myślących o własnym biznesie.
Biznes w ramach franczyzy to również znany szyld oraz potrzebne wsparcie, szczególnie w zakresie szkoleń oraz know–how. Działanie w grupie pozwala szybciej dostosować się do zmian na rynku i oczekiwań klientów – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor ds. komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów w Polsce.
Zaledwie 5 proc. badanych, którzy przynajmniej kilka razy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta