Trudniej łowić talenty na rynku pracownika
kadry | Tradycyjne sposoby pozyskiwania kandydatów do pracy, w tym klasyczne ogłoszenia, coraz częściej zawodzą. Firmy i łowcy głów szukają więc nowych metod. Grażyna Raszkowska
Zarówno agencje rekrutacyjne, jak również pracodawcy, którzy na własną rękę prowadzą poszukiwania pracowników, zdają sobie już sprawę, że
w czasach rosnącego niedoboru kandydatów konieczne są skuteczniejsze sposoby zdobywania cennych ludzi. W określeniu tych sposobów miało pomóc badanie, które portal kariera.pl przeprowadził wśród przedstawicieli branży HR. Uczestników ankiety zapytano o najczęściej stosowane narzędzia rekrutacyjne, prosząc także o ocenę ich skuteczność.
Trzeba wiedzieć, kogo się szuka
Z badania kariera.pl wynika, że firmy z reguły korzystają nie z jednego, ale z kilku kanałów rekrutacji. Do najczęściej wykorzystywanych należą: portale pracy (wskazało je 69 proc. HR-owców) oraz media społecznościowe i systemy wewnętrznych poleceń (57 proc.),
Średni współczynnik zadowolenia z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta