Internet otwiera nowe możliwości dla małych firm
handel | Polscy przedsiębiorcy śmielej podbijają rynki zagraniczne, również dzięki możliwościom, jakie daje im współpraca z międzynarodowymi platformami e-commerce. Zmiany prawne i ułatwienia dla takich firm szykuje Komisja Europejska. piotr mazurkiewicz
Dzięki możliwościom, jakie daje internet, nawet małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wychodzić ze swoimi produktami do innych państw.
Dyskutowano na ten temat podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy w ramach panelu „Polscy przedsiębiorcy na międzynarodowych rynkach e-commerce", który odbył się w Salonie „Rzeczpospolitej".
MŚP rosną w sieci
– To bardzo pozytywna informacja, że firmy z sektora małych i średnich stawiają na sprzedaż zagraniczną. Obecnie model prowadzenia działalności handlowej znacząco się zmienia, zdecydowanie zwiększa się udział obrotów generowanych w internecie i możemy spodziewać się utrzymania tego trendu – mówi Witold Słowik, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Jak wyjaśnia, 80 proc. populacji naszego kraju już korzysta z internetu, a w tej grupie co druga osoba również robi w ten sposób zakupy.
– 40 tys. firm zajmuje się działalnością w sektorze e-commerce i oczywiście zależy nam na tym, aby ich liczba szybko rosła – dodaje Witold Słowik. Jak zauważa, wyniki znacząco nie odbiegają od średniej europejskiej.
Niezaprzeczalnie e-commerce to od lat najszybciej rozwijająca się część polskiego rynku handlowego. Jednak choć możliwości polskich konsumentów są wciąż bardzo duże, firmy coraz śmielej szukają odbiorców za granicą.
–...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta