Niełatwe boje na markowe ciuchy
Moda | Przetrwanie i zyski to miara sukcesu polskich marek odzieży damskiej ze średniej i wysokiej półki cenowej – mówią projektanci, menedżerowie i prezesi firm. Urszula Zielińska
Praca w branży mody to marzenie wielu osób, nie tylko kobiet. Truizmem jest stwierdzenie, że bardzo trudno jest wykreować markę odzieży damskiej, która zyska na tyle liczną grupę wyznawczyń, że przetrwa.
Chóralne ostrzeżenie
– Trudno jest w Polsce zaistnieć z nową marką odzieżową. Potrzeba na to czasu i pieniędzy, a konkurencja jest bardzo duża – uważa Monika Kapłan, b. prezes Deni Cler, która teraz pracuje dla LPP przy otwarciu sklepu Reserved w Londynie.
Zgadza się z nią niemal każdy, kto działa lub działał w branży, jak chociażby Iwona Kossmann, b. członek zarządu sieci komórkowej Idea (dziś Orange), która próbuje sił w modzie z marką Kossmann Fashion.
– Stworzenie nowej marki jest bardzo trudne. Jesteśmy dojrzałym rynkiem. Ludzie mają w głowie dwie, trzy marki, a dodatkowo dziś rozgrywa się walka między sklepami jednej marki a wielomarkowymi: zarówno stacjonarnymi, jak i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta