Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Naprawa gwarancyjna w kosztach

05 lutego 2018 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Firma, która uwzględnia reklamację klienta, odliczy wydatki, chyba że nie ma takiego obowiązku. Wtedy są problemy.

Niepewna jest sytuacja przedsiębiorców, którzy ponoszą koszty naprawy sprzedanych towarów. Fiskus różnie podchodzi do ich rozliczenia.

Pozytywną interpretację dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej dostała ostatnio spółka produkująca wyroby metalowe. Część z nich sprzedaje zagranicznym kontrahentom. Zdarza się, że zgłaszają oni reklamację (na towary jest dwuletnia gwarancja).

Doprowadzenie wyrobów do wymagań kontrahentów wymaga przeróbek. Możliwości są dwie. Pierwsza – oddelegowanie do klienta własnych pracowników. Druga – pokrycie wydatków na naprawę wykonaną przez inną firmę.

Spółka wybrała drugi wariant, ponieważ wyliczyła, że jest bardziej opłacalny. Zapytała skarbówkę, czy wolno zaliczyć wydatki do podatkowych kosztów. Twierdzi, że jest to możliwe, ponieważ do naprawy sprzedanych towarów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10969

Wydanie: 10969

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Monitor Księgowość i Podatki

Zamów abonament