Orlen trzyma pierwsze miejsce w stawce
Czternasta edycja rankingu najcenniejszych polskich marek Adam Ruciński prezes BTFG Advisory
Pierwszą pozycję w rankingu najbardziej cennych polskich marek 2017 roku dzierży wieloletni i również ubiegłoroczny zwycięzca – Orlen. W porównaniu z rankingiem z 2016 roku wartość marki Orlen wzrosła o 20 proc., zwiększając swoją przewagę nad drugą co do wartości Biedronką.
Chociaż skład i kolejność marek tworzących pierwszą szóstkę nie zmieniły się w porównaniu z ubiegłym rokiem, to ranking za 2017 rok przynosi sporo zmian. Największą z nich jest wzrost wyceny marki Poczta Polska, która ze 114. miejsca w 2016 roku przeskoczyła na siódmą pozycję. To skutek przyjęcia nowych założeń co do opłat licencyjnych w związku z coraz większą aktywnością biznesową w nowych obszarach.
Cenny debiutant
Tegorocznym debiutantem wśród największych marek jest nasz narodowy czempion gazowy PGNiG z wyceną na poziomie 1,2 mld złotych. W warunkach walki o klienta na uwolnionym rynku gazu i umożliwienia odbiorcom błękitnego paliwa swobodnego wyboru dostawcy, świadomość marki wśród konsumentów będzie stanowiła coraz bardziej istotną przewagę konkurencyjną. Stąd pojawienie się marki PGNiG w naszym rankingu, i to na wysokiej 12. pozycji.
Zwraca również uwagę awans marki LOT z 98. pozycji w 2016 r. na 23. miejsce. To wynik zmiany założeń co do opłat licencyjnych, ale przede wszystkim udanego pod względem przychodów 2016 roku oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta