Paliwowi potentaci zdominowali podium
Produkty niespożywcze | Lider zapewnia ponad 40 proc. wartości całej kategorii Tomasz Furman
Wśród polskich marek w kategorii produkty niespożywcze niekwestionowanym liderem jest Orlen. Jej wartość przekracza 4,7 mld zł – to prawie czterokrotnie więcej niż warta jest druga w tej kategorii marka PGNiG. Tak silna pozycja flagowej marki polskiego potentata paliwowego to zasługa zarówno samego koncernu, jak i czynników zewnętrznych. Warto pamiętać, że od lata 2016 r. doszło do istotnego ograniczenia działalności szarej strefy na polskim rynku paliw płynnych, w tym zwłaszcza w segmencie oleju napędowego. W rezultacie ich legalna sprzedaż mocno wzrosła, a beneficjentem tego zjawiska musiał być największy gracz na rynku, czyli PKN Orlen.
Logo Orlenu pod koniec ubiegłego roku widniało w Polsce na prawie 1,8 tys....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta