Większość nowych sklepów internetowych szybko znika z rynku
Pierwsze e-sklepy padają już po roku od startu. Po siedmiu latach wciąż działa średnio już tylko co trzeci.
Sprzedaż internetowa rośnie od lat w tempie niemal 20 proc. rocznie, ale sukces nie każdemu jest pisany. Z entuzjazmem powstające firmy zajmujące się e-handlem mają niewielkie szanse.
– Polacy w 2010 r. zarejestrowali ponad 7,6 tys. e-sklepów, z tego na koniec stycznia 2018 mniej lub bardziej aktywnie działa 2,3 tys., co stanowi nieco ponad 30 proc. – mówi Tomasz Starzyk z wywiadowni Bisnode Polska, która zebrała dane specjalnie dla „Rzeczpospolitej". – Można zaryzykować stwierdzenie, że po upływie dziesięciu lat 80 proc. sklepów internetowych zniknie z rynku – dodaje.
W końcu stycznia 2018 r. zarejestrowanych było nieco ponad 29,1 tys. e-sklepów, z czego co trzeci nie prowadzi działalności. Mimo to w ostatnich pięciu latach liczba rejestrowanych podmiotów wzrosła o 34 proc. – z 21,7 tys. w 2013 r. do 29,1 tys. na koniec stycznia 2018. – Co roku dynamika przyrostu nowych firm...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta