W wojnach handlowych są tylko przegrani
Rynek amerykański jest dla nas niezwykle ważny. Pod względem wielkości jest drugi na świecie po chińskim. Powiedziałbym nawet, że to „drugi dom" – mówi wiceprezes Porsche AG.
Detlev von Platen
Rz: Porsche właśnie pokazało nowy samochód elektryczny Mission E Cross Turismo. Łatwo będzie go sprzedawać?
Nie mogę się go doczekać. Na razie to model koncepcyjny, ale decyzja o podjęciu produkcji jest bliska. Pokazujemy, jak ważny jest dla nas napęd elektryczny. Produkcja Cross Turismo rozpocznie się w 2019 r. I z pewnością nie jest to nasz ostatni model elektryczny. Mission E będzie miało całą rodzinę, będzie także oferta dla grupy klientów, którzy wolą auta sportowe, a także nadające się do jazdy nawet w bardzo trudnym terenie. Nie mam wątpliwości: będą łatwe do sprzedania.
Mission E Cross Turismo wyróżnia się na tle tego, do czego Porsche przyzwyczaiło rynek. Dziennikarze pisali: ni to crossover, ni hatchback. Panu to auto się spodobało?
Do jego wyglądu trzeba się przyzwyczajać powoli. To tak, jak byśmy otworzyli butelkę wina, którego smak poznajemy dopiero po chwili. Brałem udział w procesie przygotowania tego modelu, bo dopiero wtedy można zrozumieć, skąd się wzięły poszczególne elementy wyglądu. W Porsche mamy zasadę, że każdy kolejny model musi wskazać, w którym kierunku podąża nasza stylistyka i jakie jej elementy poprzedników zostaną zachowane. Nieprzypadkowo Cross Turismo pokazaliśmy wraz z typowym dla nas modelem 911 RS.
W takim razie, co kupują kierowcy, jeśli już...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta