Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy rodzinne myślą w dłuższej perspektywie

01 czerwca 2018 | Ekonomia
źródło: materiały prasowe

rozmowa | Firma rodzinna z założenia chce trwać i patrzy długoterminowo – mówią dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, oraz Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP, w rozmowie z Michałem Niewiadomskim.

Rz: Firmy rodzinne są teraz trendy?

Adrianna Lewandowska: W naszych sercach zawsze były trendy. Jednak teraz więcej się o nich mówi, zwłaszcza w kontekście zmiany pokoleniowej.

Firma rodzinna może być duża. Przykładem jest Volkswagen, gigantyczny koncern. Zmienia się postrzeganie firmy rodzinnej?

Tak. Firma rodzinna z założenia chce trwać. Żeby trwać, musi mieć dwa parametry. Parametr biznesowy (rozwoju) i rodzinny (jak spowodować, żeby się w firmie do siebie uśmiechali). O firmach rodzinnych przestajemy myśleć w kontekście rzemiosła. Jeżeli firma jest rodzinna i duża, to najczęściej wielopokoleniowa.

Co zrobić, kiedy młodzi nie chcą przejmować biznesu po rodzicach?

Jeśli takie pytanie zaczyna sobie stawiać prezes przed odejściem, to jest za późno. Niestety, przejmować biznesy chce tylko 8 proc. dzieci. Oni odziedziczą na początku wiedzę (o rynku, klientach, pracownikach itd.), potem władzę (za jakiś...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11065

Wydanie: 11065

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament