Drogowcy płacą za Astaldi
infrastruktura | Z wartych ponad 111 mln zł roszczeń podwykonawców pracujących na sześciu kontraktach włoskiej firmy GDDKiA wypłaciła już 37 mln zł. Adam woźniak
Do końca listopada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) chce rozliczyć się z większością podwykonawców Astaldi. Wartość umów realizowanych przez Astaldi sięga 4 mld zł, a do wykonania pozostały jeszcze roboty o wartości ok. 2 mld zł. Włoska firma buduje Południową Obwodnicę Warszawy (POW) na odcinku od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa oraz fragment zakopianki – drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka Zdrój na odcinku Naprawa-Skomielna Biała wraz z tunelem. Pozostałe kontrakty są jeszcze na ukończeniu, ale na drogach już odbywa się ruch. To odcinek ekspresówki S5 Korzeńsko-Wrocław, obwodnica Marek w ciągu S8, a także na S8 odcinki: Wiśniewo-Mężenin oraz Mężenin-Jeżewo, gdzie na tym ostatnim pozostały do wykonania jeszcze prace dodatkowe.
Finanse Włochów budzą obawy
Termin oddania odcinka POW przypada na sierpień 2020 roku. Odcinek zakopianki miał być gotowy w grudniu 2020 r., ale ostatnio przesunięto go na marzec 2021 r. Obie inwestycje budzą obawy, bo Astaldi ma poważne kłopoty – włoska firma złożyła w końcu września do sądu we Włoszech wniosek o ochronę przed wierzycielami. Przyczyną kłopotów finansowych jest problem ze sprzedażą udziałów Astaldi w wartej przeszło 3 mld dolarów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta