Współczesny świat finansów włącza tryb „auto”
Sztuczna inteligencja może nie tylko zastąpić kierowcę i sterować pojazdem. Technologie „self-driving" to rewolucja, która zmieni również bankowość.
Banki i instytucje finansowe, dając inteligentnym algorytmom coraz większe pole do działania, wkraczają na zupełnie nowy obszar. Sztuczna inteligencja (AI), wspierana m.in. przez uczenie maszynowe (z ang. machine learning), może całkiem zmienić usługi dla indywidualnych klientów. I to już za kilka lat. Owa rewolucja niesie ze sobą jednak wiele wyzwań związanych m.in. z zaufaniem, ale również kwestiami cyberbezpieczeństwa.
Rewolucja już ruszyła
Autonomiczne usługi finansowe – to brzmi dziś jeszcze jak science fiction, ale rozwiązania „self-driving" (z ang. samojezdne, autonomiczne) nie są zarezerwowane wyłącznie dla świata motoryzacji. Wdrożenie zaawansowanych rozwiązań AI i botów pozwoli bowiem w nieodległej przyszłości na świadczenie przez instytucje finansowe bardziej dopasowanych do potrzeb konsumentów usług w czasie rzeczywistym, niejako w „tle". – Dotarcie do klienta, spełnienie jego oczekiwań w sposób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta