Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Handel się zmienia, ale tradycyjne sklepy stacjonarne nie znikną

27 maja 2019 | Ekonomia | Piotr Skwirowski
źródło: materiały prasowe

Wymuszone przez internet niskie marże w handlu w wielu branżach doprowadziły do oligopolu, czyli dominacji trzech, czterech silnych graczy. Ale to dobre dla klientów – mówi Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu w RTV Euro AGD.

 

Handel się zmienia. Coraz mocniej przechodzimy od tradycyjnego w stacjonarnych sklepach do nowoczesnego w internecie. W jakim kierunku to zmierza?

Handel w internecie nie jest już taki nowoczesny. Jest tradycyjny (śmiech).

Ale ciągle to jest ten nowszy handel.

Tak jest postrzegany. Ale to już jest rzeczywistość, i to od kilku lat. Jeśli się patrzy z zewnątrz, można ciągle sprzedaż internetową postrzegać jako nowość. Jeśli pracuje się w handlu, nie rozpatruje się tego w kategoriach nowości.

Internet przejął już większość handlu?

Nie. Choć różnie z tym jest w różnych branżach: udział handlu internetowego waha się od 5 do nawet 50 proc. W całości w Polsce to ok. 7 proc.

Ale rośnie?

Rośnie. Cały czas jesteśmy jeszcze w tyle za krajami Europy Zachodniej i USA. Zresztą w Europie też to różnie wygląda. Są kraje, w których ludność koncentruje się w dużych miastach, i takie, w których jej rozkład jest bardziej równomierny. To ma wpływ na strukturę handlu i jego rozwój i na to, jak rozwija się tam e-commerce.

Tradycyjne sklepy stacjonarne znikną?

Klienci cały czas lubią chodzić do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11365

Wydanie: 11365

Spis treści
Zamów abonament