Włochy to rynek wymagający także pod względem logistyki
Sprzedając produkty na Półwyspie Apenińskim, warto pamiętać o tym, że to kraj rozproszony geograficznie. Zaś produkty tam oferowane powinny mieć wysoką jakość i niebanalny design.
O szansach polskich firm na rynku włoskim rozmawiano w Warszawie podczas trzeciego już spotkania dotyczącego tegoż rynku w ramach 3. edycji Programu Handlu Zagranicznego.
– Z dużą ciekawością od pięciu lat obserwuję polskie firmy działające we Włoszech. I często nie doceniamy kompleksowości geograficznej Włoch, a to kraj długi, z wyspami. To wpływa negatywnie na koszty transportu. Dlatego przy stałej współpracy warto zatroszczyć się o lokalną bazę logistyczną – mówiła Monika Bańczyk, szefowa ds. biznesu międzynarodowego w banku BNL w Rzymie, będącego częścią grupy BNP Paribas. Dodatkowo, jak zauważyła, sprzedaż we Włoszech, szczególnie do sieci, opiera się na dobrze zorganizowanej siatce agentów, a znajomości i relacje osobiste często mają większe znaczenie niż przetargi.
– Warto więc...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta