Autostradowa pułapka wiedeńska
Dla wszystkich podróżujących na południe tranzytem przez Wiedeń mamy dwie informacje: dobrą i złą. Zła: zaczyna się remont na wewnętrznej obwodnicy. Wojciech romański
W tym roku austriacki odpowiednik naszej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, czyli ASFINAG, ma zamiar wydać 1,2 mld euro na budowę i modernizację sieci autostrad i dróg ekspresowych (liczy ona obecnie 2223 km). 700 mln euro to pieniądze na nowe inwestycje, pozostała kwota to koszty renowacji istniejących autostrad, dróg ekspresowych i tuneli. Co prawda zarządca pociesza, że na 95 proc. sieci drogowej nie ma żadnych utrudnień, a tam, gdzie prowadzone są roboty, opóźnienia w przejeździe mają być nie większe niż pięć minut na każdych 100 km, ale nie wszędzie ten ambitny plan uda się zrealizować. Można przypuszczać, że z taką sytuacją będziemy mieć niebawem do czynienia na wewnętrznej, wschodniej obwodnicy Wiednia, czyli autostradzie A23....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta