Finansowanie realizacji zadania publicznego dopiero po podpisaniu umowy o udzielenie dotacji
Troska o właściwe wydatkowanie środków budżetowych gminy, nie może uzasadniać wprowadzenia do uchwały zapisów sprzecznych z istotą dotacji celowej.
∑ Burmistrz miasta przygotował projekt uchwały w sprawie dotowania zabytków. W trosce o rzetelne wydatkowanie budżetowych środków zawarto w nim zapisy wskazujące, że dotacja celowa na inwestycje (roboty przy zabytkach) zostanie przekazana po zakończeniu danej inwestycji (czyli robót). Wówczas też nastąpi podpisanie umowy, przyjęcie przez gminę rozliczenia środków itd. Czy takie zapisy będą legalne?
Z art. 44 ust. 3 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych wynika, że wydatki publiczne powinny być dokonywane:
∑ w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
– uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
– optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;
∑ w sposób umożliwiający terminową realizację zadań;
∑ w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Należy jednak podkreślić, że przy wydatkowaniu środków przez jednostkę sektora finansów publicznych, który to status ma m.in. gmina, kluczowe jest postępowanie zgodnie z wytycznymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta