Jeździmy prototypem elektrycznej Mazdy
Mazda zaprezentowała swój pierwszy w pełni elektryczny samochód. Zanim oficjalnie MX-30 wyjedzie na ulice, mogliśmy sprawdzić elektryczną technologię zamontowaną w karoserii Mazdy CX-30.
Z jednej strony samochód o napędzie elektrycznym postrzegany jest jako ekologiczny środek transportu przyszłości, a z drugiej – kiedy pojawia się nowy elektryk na rynku, pierwsze pytanie, jakie zadają zainteresowani, dotyczy zasięgu. Jedno z drugim, niestety, nie idzie w parze. Dlatego Mazda ograniczyła pojemność baterii MX-30 do 35,5 kWh i zasięgu 200 km. Japończycy porównywali kompletny ślad węglowy (od produkcji do utylizacji) samochodów spalinowych oraz elektrycznych i okazuje się, że produkcja i eksploatacja samochodu kompaktowego z akumulatorami o pojemności większej niż 35 kWh jest bardziej obciążająca dla środowiska niż porównywalnej Mazdy 3 z silnikiem Diesla. Poza tym Mazda, konstruując...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta