Polacy dopiero ruszą jeść na mieście
Rynek rośnie od lat, ale dzięki zamówieniom online może dotrzeć do nowych grup klientów i jeszcze przyspieszyć.
Jadanie poza domem staje się w Polsce coraz popularniejsze – już nawet 60–70 proc. Polaków mniej czy bardziej regularnie korzysta z takiej opcji. Według GfK Polonia polski rynek gastronomiczny w 2019 r. wart był już 36,6 mld zł, w dwie dekady jego wartość się podwoiła, a liczba placówek wzrosła z 43 tys. w 2000 r. do ponad 76,5 tys. obecnie.
Internet pomaga
Bieżący rok rozpoczął się dla sektora z przytupem, przynajmniej jeśli chodzi o serwisy do zamawiania posiłków online. 1 stycznia to najintensywniejszy dzień w roku i nie inaczej było teraz. Serwis Pyszne.pl podaje, że wiele restauracji angażuje dodatkowe osoby do dostaw jedzenia, a w Nowy Rok czynnych miało być ok. 90 proc. z ponad 7 tys. partnerskich restauracji platformy. W pierwszej połowie 2019 r. użytkownicy tego serwisu dokonali ponad 7 mln zamówień o łącznej wartości przekraczającej 338 mln zł, co stanowi wzrost o 378 proc. w stosunku do tego okresu trzy lata temu.
– Szacujemy, że za pięć lat połowa jedzenia będzie zamawiana online, a wartość rynku wyniesie ponad 5,5 mld zł. Już teraz ponad połowa mieszkańców Polski zamawia jedzenie na wynos – mówi Piotr Kruszyński, prezes PizzaPortal.pl. Latem platformę kupił od grupy AmRest hiszpański Glovo, działający w 26 krajach. Pizzaportal podaje, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta