Amazon walczy o klimat, mocno inwestuje w zieloną energię
Niezależnie od sektora firmy wprowadzają coraz szerzej zakrojone programy ograniczania wpływu na środowisko. Wśród sprzedawców internetowych świadomość konieczności podejmowania takich działań również rośnie i to szybko. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z AMAZON
Doskonale takie podejście widać na przykładzie amerykańskiej firmy Amazon, która od lat działa w Polsce najpierw jako operator sieci magazynów, a później również coraz mocniej zwiększając obecność w krajowym handlu internetowym.
– W Amazonie angażujemy się w działania zrównoważonego rozwoju i inwestujemy w nie, ponieważ jest to korzystne dla wszystkich – dla biznesu, planety, naszych klientów i lokalnych społeczności. W deklaracji klimatycznej zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto we wszystkich naszych biznesach do 2040 r. – mówi Mourad Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl. – Dostarczamy ponad 10 miliardów przesyłek rocznie i wierzymy, że jeśli my zdołamy osiągnąć cele porozumienia paryskiego dziesięć lat wcześniej, to inne firmy też mogą to zrobić – dodaje.
Handel internetowy rozwija się w rekordowym tempie od lat, ale podczas pandemii okazało się, iż dla wielu klientów to jedyny bezpieczny sposób na zrobienie zakupów. W efekcie liczba transakcji jeszcze bardziej zaczęła rosnąć, co pokazało, jak ważny jest to sektor dla gospodarki i jak wielkie perspektywy rozwoju przed nim stoją.
E-handel wygrywa
Rozwój sektora odbywa się z korzyścią dla środowiska, jest to mniej szkodliwy i obciążający sposób na zakupy w zestawieniu ze stacjonarnymi sklepami. Jeden...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta