Shell na drodze do dekarbonizacji transportu
Jesteśmy aktywnym uczestnikiem transformacji energetycznej i wspieramy porozumienie paryskie – mówi Piotr Dziwok, prezes zarządu Shell Polska.
Na początku roku Shell ogłosił strategię neutralności klimatycznej do 2050 r. Jest to globalna strategia, którą objęte są wszystkie spółki Shell na całym świecie. W jaki sposób mają państwo zamiar tego dokonać w przypadku Polski?
Jako Shell jesteśmy aktywnym uczestnikiem transformacji energetycznej i wspieramy porozumienie paryskie. Dlatego w lutym 2021 roku ogłosiliśmy cel stania się przedsiębiorstwem o zerowej emisji netto do 2050 roku i mamy zamiar dążyć do tego na trzy sposoby.
Pierwszy to zerowa emisja netto przy wytwarzaniu produktów. Chodzi o to, by przy produkcji naszych olejów, środków smarnych dla samochodów osobowych czy ciężarowych unikać lub kompensować emisje. To dzieje się już teraz, w tym roku wprowadziliśmy do oferty neutralne emisyjnie oleje Shell Helix Ultra OW. Drugi sposób to zmniejszenie intensywności emisji CO2 w sprzedawanych produktach. To oznacza zwiększenie dystrybucji wodoru, biopaliw i odnawialnej energii elektrycznej. I trzeci sposób – jako dostawcy energii chcemy współpracować z sektorami energochłonnymi, tj. transportem ciężkim, lotnictwem, aby pomóc im w drodze do neutralności klimatycznej. Na ten moment oferujemy już możliwość kompensacji emisji CO2 dla naszych klientów flotowych w Polsce, poprzez zakup kredytów węglowych, które chronią i odbudowują...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta