Droga do świata bez odpadów
Coca-Cola od lat wdraża procesy mające na celu zmniejszenie wpływu na środowisko.
Poprzez redukcję CO2, działania na rzecz oszczędzania i odzyskiwania wody, a także zwiększanie zbiórki i recyklingu opakowań, by zamknąć ich obieg, Coca-Cola realizuje nie tylko ambicję „Świata bez odpadów", ale również agendę neutralności klimatycznej.
Deklaracja Coca-Cola „Świat bez odpadów" zakłada, że do 2030 r. firma pomoże w zbieraniu i poddawaniu recyklingowi tylu opakowań po napojach, ile co roku wprowadza na rynek. Dzięki temu opakowania dostaną drugie i kolejne życie, a obieg zostanie zamknięty. Kolejne ważne założenie mówi, że do 2030 r. co najmniej 50 proc. składu opakowań stanowić będą surowce wtórne. Coca-Cola zobowiązała się również, że do 2025 r. wszystkie jej opakowania na całym świecie w 100 proc. będą nadawać się do recyklingu. W Polsce już dziś opakowania Coca-Cola wprowadzane na rynek nadają się w 100 procentach do recyklingu, a co druga butelka, która trafia w ręce konsumentów, jest zbierana i poddawana recyklingowi.
Jak Coca-Cola zamierza zrealizować cel?
Bez wątpienia najlepszym sposobem na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta