Spotkanie dwóch arcydzieł Lucasa Cranacha starszego
Najważniejsze w polskich zbiorach obrazy mistrza niemieckiego renesansu – „Madonna pod jodłami" oraz „Adam i Ewa" – prezentuje Muzeum Narodowe w Warszawie.
- Wybraliśmy tylko te prace, które ukazują przemiany ikonograficzne, świadczące, że na początku XVI w. pejzaż w przedstawieniach religijnych przestaje być tylko tłem i nabiera charakteru autonomicznego - mówi „Rzeczpospolitej” Joanna Sikorska kuratorka wystawy, na której można obejrzeć też ponad 20 rycin i rysunków m.in. Albrechta Dürera i Albrechta Altdorfera. - Impulsem do stworzenia wystawy była „Madonna pod jodłami” ze zbiorów Muzeum Archidiecezjalnego we Wrocławiu, dla którego znakomitym kontrapunktem jest „Adam i Ewa” z kolekcji Narodowego w Warszawie.
W pięknej malarskiej „Madonnie pod Jodłami”, powstałej około 1510 roku, pejzaż jest wyraźnie północnoeuropejski – ze smukłą brzozą i parą rozłożystych jodeł, skalistym wzgórzem i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta