Jak skutecznie zabezpieczyć markę sklepu internetowego?
Logo i nazwa sklepu internetowego to jego podstawowe wyróżniki. Jednak brak odpowiednich zabezpieczeń marki może skutkować pojawieniem się na rynku podmiotu budującego sukces na jej renomie.
Rynek sklepów internetowych rozszerza się z każdym rokiem. Pojawia się coraz więcej podmiotów działających w branży e-commerce. Dlatego, by wyróżnić się z tłumu, istotne jest opracowanie właściwej strategii marketingowej, która będzie budować silną markę podmiotu wchodzącego na rynek. Skoro zbudowanie odpowiedniej renomy i rozpoznawalności wymaga znacznego wysiłku, trzeba zawczasu zastanowić się jak swoją markę chronić. Przede wszystkim należy minimalizować ryzyko sytuacji, w których konkurenci w prosty sposób wykorzystują długo budowaną markę przedsiębiorcy dla swoich celów: albo poprzez jej dokładne skopiowanie, albo przez wykorzystanie oznaczenia bardzo do niej podobnego.
Ochronę marki sklepu internetowego rozważać można na co najmniej trzech, wzajemnie uzupełniających się płaszczyznach. Pierwsza, to tak zwane „prawo do domeny” – uprawnienie wynikające z umowy, zawieranej z rejestratorem. Drugą stanowią powszechnie obowiązujące przepisy, pozwalające bronić się przed nieuczciwymi działaniami konkurencji, podszywającej się pod markę danego przedsiębiorcy, nawet jeżeli przedsiębiorca ten nie uzyskał prawa ochronnego do znaku towarowego w Urzędzie Patentowym. Trzecia warstwa, na której można rozważać tę problematykę, to uzyskanie prawa ochronnego znaku towarowego – umożliwiającego ochronę nazwy sklepu internetowego w najpełniejszym stopniu.
Prawo do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta