Biznes też coraz chętniej kupuje w sieci
Choć ponad 80 proc. firm w sektorze B2B prowadzi sprzedaż online, to tylko co piąta generuje w ten sposób ponad 10 proc. sprzedaży. Rynek ma ogromny potencjał.
79 proc. sprzedawców B2B online stanowi mniej niż jedną dziesiątą obrotów. Dla największej grupy, bo 44 proc. ankietowanych, to tylko 1–5 proc. przychodów. Zakupy firmowe w Polsce według szacunków w tym roku mogą być warte nawet 340 mld zł – kilka razy więcej niż te dokonywane przez „prywatnych" klientów. Już w 2020 r. zadebiutowała nowa platforma do zakupów B2B, czyli MerXu.
Wejście giganta
Allegro także nie czeka na rozwój nowej konkurencji, 1 lutego wystartowała także oferta B2B w ramach tego serwisu. Platforma ogłosiła promocje, aby zachęcić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta