Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Biznes też coraz chętniej kupuje w sieci

25 lutego 2022 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
Rynek e-commerce B2B coraz częściej wykorzystuje doświadczenie z rynku
źródło: Shutterstock
Rynek e-commerce B2B coraz częściej wykorzystuje doświadczenie z rynku

Choć ponad 80 proc. firm w sektorze B2B prowadzi sprzedaż online, to tylko co piąta generuje w ten sposób ponad 10 proc. sprzedaży. Rynek ma ogromny potencjał.

 

79 proc. sprzedawców B2B online stanowi mniej niż jedną dziesiątą obrotów. Dla największej grupy, bo 44 proc. ankietowanych, to tylko 1–5 proc. przychodów. Zakupy firmowe w Polsce według szacunków w tym roku mogą być warte nawet 340 mld zł – kilka razy więcej niż te dokonywane przez „prywatnych" klientów. Już w 2020 r. zadebiutowała nowa platforma do zakupów B2B, czyli MerXu.

Wejście giganta

Allegro także nie czeka na rozwój nowej konkurencji, 1 lutego wystartowała także oferta B2B w ramach tego serwisu. Platforma ogłosiła promocje, aby zachęcić...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12201

Wydanie: 12201

Spis treści

Monitor Biznesu + Komunikaty

Zamów abonament