Najlepsze pomysły rodzą się z połączenia różnych doświadczeń i potrzeb
Rozmowa | Dobrosława Gogłoza, dyrektor zarządzająca portalu Pomagam.pl i założycielka agencji marketingowej All Hands
Współpraca przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi, które stanowią tzw. trzeci sektor, może dziwić, bo oba światy raczej mają niewiele wspólnego. Biznes działa, by osiągać zyski, a organizacje są nastawione na realizowanie swojej misji i na ogół funkcjonują na zasadzie non profit. Czy jest możliwe zbliżenie obu sektorów?
Dobrosława Gogłoza: Firmy nie zawsze chętnie angażują się w tego rodzaju działania. Być może właśnie przez to, że nie widzą w tym wyraźnej korzyści dla siebie. Jest to często dość krótkowzroczne. Możemy patrzeć na zorganizowaną wspólnie z NGO-sem kampanię jako na odwracanie uwagi pracowników od poprawiania wyników finansowych, ale jeśli potraktujemy to jako okazję do integracji, budowania zaangażowania, zdobywania wiedzy, a nawet obniżania kosztów poprzez zwiększanie retencji pracowników, to rachunek zysków i strat zaczyna wyglądać inaczej. Ludzie wiążą się na dłużej z miejscami pracy, z którymi się identyfikują i w których dobrze się czują. Sensownie zbudowana współpraca z organizacjami pozarządowymi może odegrać w tym zakresie ważną rolę.
Od czego zatem najlepiej ją zacząć?
Warto zastanowić się, co firma chciałaby osiągnąć, i rozmawiać o tym szczerze z organizacjami. Nie ma nic złego w tym, że współpraca będzie korzystna dla obu stron, bo jest to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta