Widzimy znaczący wzrost zainteresowania wolontariatem pracowniczym
Rozmowa | Karol Krzyczkowski, menedżer projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Czy dziś w tych trudnych czasach społeczna odpowiedzialność biznesu ma większe znaczenie niż wcześniej, przed pandemią? Jak zachowują się teraz firmy – myślą o CSR, czy skupiają się na tym, by stanąć na nogi, wyjść naprzeciw nowym oczekiwaniom, dogonić konkurencję?
Karol Krzyczkowski: Z prowadzonych przez nas obserwacji i analiz tego, co robią przedsiębiorstwa w zakresie CSR w ciągu ostatnich dwóch lat, widać wyraźnie, że pandemia była tylko epizodem. Jeśli chodzi o odpowiedź firm na pandemię, to możemy mówić o zmianie celów w już istniejących działaniach, jak chociażby przekierowania działań filantropijnych i wolontariatu pracowniczego do najbardziej potrzebujących grup, czyli chociażby medyków, seniorów zagrożonych wykluczeniem z powodu lockdownu, nauczycieli i uczniów przenoszących proces nauki do sfery online. Te praktyki nie wiążą się z powstaniem jakichś nowych obszarów czy gałęzi działań CSR. Nawet zmiany rynku, jak chociażby cyfrowa dostępność usług, praca zdalna, są raczej przyspieszonymi zmianami ewolucyjnymi niż rewolucją. Są jednak inne tematy niż pandemia, które obecnie zdominowały kwestie CSR, np....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta