Rośnie konkurencja, innowacje odpowiedzią
Kupującym nie wystarczy już samo uruchomienie e-sklepu, oczekują innowacji nie tylko w płatnościach, ale i metodach dostaw zakupów. Najlepiej bez opłat.
Rynek handlu internetowego rozwija się w błyskawicznym tempie od wielu lat, ale pandemia spowodowała jeszcze przyspieszenie. Polacy zwłaszcza podczas lockdownów przestawiali się masowo na zakupy online i nawet po otworzeniu gospodarki i uruchomieniu sklepów stacjonarnych wielu przy dawnych zwyczajach zostało.
Wysyp nowości
Dodatkowo do kupowania online zachęcają nowe formy zakupów – coraz wygodniejsze, szybsze i bez dodatkowych opłat. Widać to choćby po koncepcie dark store – zakupy spożywcze dostarczane ekspresowo do 20 minut od zamówienia dzięki sieci magazynów nawet w centrach miast. Pojawił się on ledwie w 2020 r. jako odpowiedź na pandemię i potrzeby klientów, unieruchomionych np. chorobą czy kwarantanną, teraz wiele tego typu firm działa już także w Polsce: JOKR, Lisek czy Glovo współpracują w tym modelu z sieciami sklepów stacjonarnych.
Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że 23 proc. respondentów wie, czym są dark shopy i na czym polega ich oferta. Ich znajomość jest najwyższa wśród mieszkańców większych miast od 200 do 499 tys. mieszkańców, gdzie odsetek wynosi 37 proc., zaś w wśród mieszkańców największych miast powyżej 500 tys. mieszkańców wynosi 33 proc. 64 proc. badanych deklaruje, że chętnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta