Czego od aplikacji bankowych oczekują klienci?
Rozmowa | Dzisiejsze aplikacje bankowe dają wyjątkowe możliwości, które nie zawsze są wykorzystywane przez ich użytkowników. 69 proc. z nich sprawdza w ten sposób wydatki i kontroluje stan swoich finansów1. O tym, jak powinna wyglądać przyjazna użytkownikom aplikacja bankowa, rozmawiamy z Igorem Zacharjaszem, dyrektorem ds. rozwiązań dla kanałów cyfrowych i innowacji w dziale rozwoju produktów w Europie Środkowo-Wschodniej, Visa.
Jak często Polacy zaglądają do swoich aplikacji bankowych?
Igor Zacharjasz:
28 proc. uczestników badania „Mobile Banking Experience” opracowanego przez Studio Innowacji Visa korzysta z aplikacji kilka razy dziennie, a 34 proc. przynajmniej kilka razy w tygodniu2. Połowa konsumentów
(61 proc.) docenia aplikacje za to, że dzięki nim mają wiedzę o tym, co się dzieje z ich zasobami oraz jak najlepiej nimi zarządzać3. Dane mogą prowadzić do wniosku, że aplikacja bankowa zmieniła częstotliwość kontaktu oraz rolę kanałów w relacji klienta
z bankiem i jego ofertą produktową. Aplikacje pomagają również
w kontroli nad codziennymi wydatkami oraz finansami osobistymi. W ten sposób wykorzystuje je aż 69 proc. osób4. To sygnał dla banków, by tak planować swoje rozwiązania i dostosowywać oferty, aby zachęcać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta