To był dobry rok nad Bałtykiem
W 2021 roku wzrosły obroty ładunkowe, ruch pasażerów oraz liczba statków zawijających do polskich portów morskich. Na koniec roku morska flota transportowa liczyła mniej statków niż przed rokiem. Niepokoić może także jej wiek.
Główny Urząd Statystyczny podsumował sytuację polskiej gospodarki morskiej w 2021 r.
W portach praca wre
Okazuje się, że obroty ładunkowe w portach morskich sięgnęły 96,7 mln ton i były o 9,2 proc. wyższe niż w 2020 r. Największy udział w obrotach ogólnokrajowych miał Gdańsk – 46,6 proc. Dalej były Gdynia – 23,5 proc., Świnoujście – 17,8 proc., Szczecin – 10,2 proc., Police – 1,4 proc. Na pozostałe porty przypadło 0,5 proc. udziałów w obrotach ładunkowych. W ich strukturze największy udział miały ładunki masowe ciekłe – 30,9 proc. (w tym ropa naftowa i produkty z ropy naftowej 25,6 proc.), masowe suche – 29,5 proc. (w tym węgiel i koks – 8,8 proc.) oraz ładunki w kontenerach dużych – 23,9 proc. W 2021 r. w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano wzrost obrotów ładunków masowych ciekłych (o 33,1 proc.), ładunków tocznych (o 14,7 proc.) oraz kontenerów dużych (o 6,7 proc.), spadek natomiast – obrotów ładunków masowych suchych (o 6,2 proc.) i pozostałych ładunków drobnicowych (o 2,6 proc.)....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta