Jak bezpiecznie kształtować współpracę z influencerem?
Influence marketing jest bardzo popularną formą reklamy, z której mogą skorzystać przedsiębiorcy. Decydując się na taką formę współpracy muszą jednak pamiętać o zabezpieczeniu swoich praw.
Influencerzy gromadzą wokół siebie dużą liczbę obserwujących, którzy często są osobami bardzo zaangażowanymi i faktycznie czytają i zapoznają się z treściami, które influencer udostępnia w mediach społecznościowych. Z tej popularności można skorzystać, jednak należy robić to z głową, zwłaszcza wobec niedawnego zainteresowania tematem influence marketingu przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Forma współpracy
Współpraca z influencerami często odbywa się na zasadach nieformalnych, bez umowy zawartej w formie pisemnej lub dokumentowej. Niestety, takie rozwiązanie nie jest bezpieczne, chyba, że za pośrednictwem wiadomości mailowych lub na portalu społecznościowym udało się ustalić wszystkie kwestie w sposób niebudzący wątpliwości. W praktyce jednak najczęściej w razie sporu ciężko jest wskazać, jakie były ostateczne ustalenia stron. Z tego względu zawarcie umowy, gdzie zostaną wyszczególnione wszystkie najważniejsze elementy jest rozwiązaniem zdecydowanie najbezpieczniejszym.
Rodzaj umowy
W przypadku umów z influencerem mamy do wyboru kilka rodzajów umów, z których możemy skorzystać kształtując współpracę. Wybór odpowiedniej zależy od tego, jaki będzie charakter współpracy oraz jakie zadania ma wykonać dla nas influencer. Mamy do wyboru:
∑ umowę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta