Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jakość kluczem do sukcesu

25 listopada 2022 | Ekonomia i rynek | Katarzyna Kucharczyk
źródło: Rzeczpospolita

Firmy kurierskie mierzą się z ciągłym wzrostem oczekiwań klientów oraz silną konkurencją. Rodzi to presję na ceny usług. Ale cena nie powinna być jedynym kryterium przy wyborze oferty – podkreślają eksperci.

Logistyka zamyka cały proces zakupowy. Często przesądza również o dalszych decyzjach klientów. Ich wymagania rosną, bo etap pandemicznego zachłyśnięcia się e-handlem już minął. Przed branżą kurierską spore wyzwania. Konkurencja jest znacznie większa niż jeszcze kilka lat temu. Wzrosły też oczekiwania klientów oraz świadomość dotycząca praw i obowiązków związanych z e-zakupami.

Potrzebny złoty środek

Niska cena za dostawę jest oczywiście atutem w oczach kupujących, ale na dłuższą metę będzie przynosić korzyść tylko wtedy, gdy stosunek jakości do ceny będzie odpowiedni. W przeciwnym wypadku nastąpi „psucie” rynku. A jak pokazuje praktyka, wojna cenowa jest bardzo niszcząca. Tracą nie tylko firmy w niej uczestniczące, ale wbrew pozorom również klienci. Wojna cenowa skutkuje spadkiem konkurencji w sektorze. Część graczy – w szczególności tych mniejszych – nie dysponuje tak dużą siłą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12429

Wydanie: 12429

Spis treści

Reklama

Zamów abonament