Jakość kluczem do sukcesu
Firmy kurierskie mierzą się z ciągłym wzrostem oczekiwań klientów oraz silną konkurencją. Rodzi to presję na ceny usług. Ale cena nie powinna być jedynym kryterium przy wyborze oferty – podkreślają eksperci.
Logistyka zamyka cały proces zakupowy. Często przesądza również o dalszych decyzjach klientów. Ich wymagania rosną, bo etap pandemicznego zachłyśnięcia się e-handlem już minął. Przed branżą kurierską spore wyzwania. Konkurencja jest znacznie większa niż jeszcze kilka lat temu. Wzrosły też oczekiwania klientów oraz świadomość dotycząca praw i obowiązków związanych z e-zakupami.
Potrzebny złoty środek
Niska cena za dostawę jest oczywiście atutem w oczach kupujących, ale na dłuższą metę będzie przynosić korzyść tylko wtedy, gdy stosunek jakości do ceny będzie odpowiedni. W przeciwnym wypadku nastąpi „psucie” rynku. A jak pokazuje praktyka, wojna cenowa jest bardzo niszcząca. Tracą nie tylko firmy w niej uczestniczące, ale wbrew pozorom również klienci. Wojna cenowa skutkuje spadkiem konkurencji w sektorze. Część graczy – w szczególności tych mniejszych – nie dysponuje tak dużą siłą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta