Rynek nad Wisłą ma przed sobą bardzo dobre perspektywy
Pandemia przekonała konsumentów do zakupów online. Ten trend zostanie z nami już na dobre.
Niemal jedna trzecia Polaków częściej teraz zamawia online produkty niż przed pojawieniem się Covid-19 i atakiem Rosji na Ukrainę. W sumie na e-zakupy przynajmniej raz w miesiącu decyduje się 75 proc. konsumentów. Grupą najchętniej wydającą pieniądze w internecie są osoby w wieku 25–44 lata.
Pandemia stała się motorem rewolucji w e-handlu na wszystkich jego etapach. Od niewidocznej dla konsumenta logistyki, łańcucha dostaw i zdalnego zawierania umów, przez kontrahentów, po standardy obsługi klienta, rozwój metod płatności i finansowania zakupów online, ekspresowe dostawy i proste zwroty zakupów.
– A teraz, mimo częściowego powrotu do zakupów „offline”, zarówno sprzedający, jak i ich klienci korzystają z tych wszystkich rozwiązań. Prędzej czy później one i tak podlegałyby pełnej cyfryzacji. Pandemia spowodowała jednak, że przebiegająca wcześniej ewolucyjnie zmiana w handlu musiała drastycznie przyspieszyć – podkreśla Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl.
Firma PwC szacuje, że do 2027 r....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta