Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Centra kontra ulice

24 maja 2004 | Nieruchomości, budownictwo | GB

Powierzchnie handlowe według Ober-Haus Warszawa na tle Poznania, Krakowa i Trójmiasta

Centra kontra ulice

GRAŻYNA BŁASZCZAK

W stolicy nadal trudno mówić o ulicach handlowych z prawdziwego zdarzenia w sercu miasta, które masowo przyciągają klientów. Warszawiacy raczej opuszczają ścisłe centrum, jeśli chcą zrobić zakupy, i udają się do wielkich centrów handlowych zlokalizowanych poza śródmieściem. W Krakowie jest odwrotnie. A czym przyciągają klientów i najemców Poznań czy Trójmiasto?

Nowoczesna powierzchnia handlowa w Warszawie jest zdominowana przez duże centra handlowe. Jednak pocieszające jest, że na rynku powstają także mniejsze obiekty, te liczące kilkadziesiąt czy nawet ponad 100 tys. mkw. powierzchni.

- Np. w połowie 2004 roku planowane jest otwarcie Pasażu Diana przy ul. Chmielnej. Będzie to wielofunkcyjny obiekt, w którym 500 mkw. zostanie przeznaczone na handel. Inwestorem jest spółka Diana Development, wchodząca w skład grupy kapitałowej BPH PBK - podaje Ober-Haus

W centrum miasta powstaną jednak wielkie molochy handlowe, np.:

- Arkadia - 103 tys. mkw. powierzchni (otwarcie jesienią 2004 r.),

- Złote Tarasy - 65 tys. mkw., (otwarcie planowane jest na 2005 r.)....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3234

Spis treści
Zamów abonament