Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak etycznie zdobyć klienta

24 maja 2004 | Prawo | PR

Zawody prawnicze Promocja w określonych granicach

Jak etycznie zdobyć klienta

PAWEŁ ROCHOWICZ

Czy nie powinno się złagodzić zakazów reklamy usług prawników i doradców podatkowych? Zapewne wymusi to rynek. Ale jest też sporo innych sposobów na etyczny marketing takiej działalności.

"Dawno minęły czasy, gdy klienci stali w kolejce, by skorzystać z naszych usług" - tak zaczyna się jedna z broszur szkoleniowych dla pracowników PricewaterhouseCoopers. Wcale nie chodzi o wywołanie wśród personelu tej renomowanej firmy doradczej strachu przed złą koniunkturą, ale uświadomienie konieczności walki o klienta.

CZEGO NIE MOŻNA W POLSCE

Doradcy podatkowi mają zakaz sformułowany czarno na białym przez Sejm: reklamy ich usług zabrania art. 38 ustawy o doradztwie podatkowym (Dz. U. z 2002 r. nr 9, poz. 86 z późn. zm.). Ustawa nie precyzuje jednak, czym jest reklama. Radcy prawni, adwokaci i notariusze nie mają zakazu rangi ustawowej, ale takie ograniczenia przewidują regulacje ich korporacji zawodowych. Według reguł etyki uchwalonych przez Krajowy Zjazd Radców Prawnych w listopadzie 2003 r. radca może w różny sposób powiadamiać o swojej działalności, ale bez elementów wartościujących. Nie może to być informacja o efektach świadczonych usług, a w szczególności o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3234

Spis treści
Zamów abonament