Firma deleguje zatrudnionego do pracy w Wielkiej Brytanii
Delegowanie polega na kierowaniu personelu do pracy w innym kraju przy wykonaniu kontraktu np. na roboty budowlano-mieszkaniowe, jaki pracodawca podpisał z zagraniczną firmą. Kwestie te reguluje dyrektywa 96/71 z 16 grudnia 1996 r. dotycząca delegowania pracowników w ramach świadczenia usług. Osoba wysłana nie zmienia pracodawcy, tylko miejsce pracy. Jest to więc układ trójstronny, w którym uczestniczą: ¦ macierzysty pracodawca, tzw. wysyłający, ¦ pracownik delegowany, ¦ pracodawca, na rzecz którego jest świadczona usługa, tzw. przyjmujący.
Od 1 maja 2004 r. obywatele polscy podejmujący zatrudnienie w Wielkiej Brytanii muszą się zarejestrować w urzędzie Home Office w ramach projektu the Worker Registration Scheme. Powinni to zrobić jak najszybciej po rozpoczęciu tam pracy. Nie dotyczy to jednak pracowników delegowanych przez nasze przedsiębiorstwa, którzy są zasadniczo zwolnieni z tego obowiązku.
>Warunki pracy nie gorsze od tamtejszychWysłanego do pracy w Wielkiej Brytanii w ramach delegowania zatrudniasz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta