Biznes, który dobrze pachnie
Najdroższe perfumy na świecie No.1 w wysadzanym brylantami flakonie Imperial Majesty można kupić za 700 tys. zł w trzech miejscach na świecie: w londyńskim Harrod's, nowojorskim Bergdorfie Goodmanie i warszawskiej Quality. Od lat stołeczna perfumeria stara się być na światowym topie. Za kilka dni odwiedzi ją np. Peter Yip, człowiek który wymyślił słynną linię La Prairie.
Stanisława Missala, właścicielka Quality, do kosmetycznego biznesu trafiła przez przypadek. W stanie wojennym została zwolniona z pracy. Otworzyła więc sklep z ciuchami, który szybko zmienił się w butik kosmetyczny. Dzisiaj rodzina Missalów ma trzy perfumerie Quality, firmę dystrybucyjną oraz znak firmowy Quality Choice. Znak otrzymują małe perfumerie, które oferują tak jak Quality niszowe kosmetyki.
Nisza kontra masaButików perfumeryjnych na świecie jest coraz mniej, bo przejmuje je albo rujnuje supermarketowa konkurencja. Najbardziej żarłoczny jest niemiecki Douglas, który wykupił większość rodzinnych perfumerii w Niemczech i w Rosji. Duże sieci mogą sobie pozwolić na konkurencyjne ceny i drogie programy lojalnościowe, firmy takie jak Quality działają na znacznie mniejszą skalę i są znacznie biedniejsze. Ale też znajdują na rynku swoje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta