Czasem pracownik może powiedzieć szefowi: nie
W godzinach pracy trzeba wykonywać polecenia przełożonych. Nie wszystkie jednak i nie w każdych okolicznościach
Cechą charakteryzującą stosunek pracy jest podporządkowanie. Oznacza to wykonywanie pracy określonego rodzaju pod kierownictwem pracodawcy. W szczególności zatrudniony ma obowiązek wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych dotyczących pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
Zakres obowiązków
Sposób wykonywania umówionej pracy najczęściej określony jest w tzw. zakresie obowiązków czy czynności. Zgodnie z art. 94 kodeksu pracy pracodawca musi zaznajamiać podejmujących pracę z zakresem obowiązków i sposobem ich wykonywania na wyznaczonych stanowiskach. Nie jest jednak konieczne, by każdy pracownik miał wszystkie swoje obowiązki wyliczone na piśmie. Zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z 26 lutego 2003 r. zakres zadań wynikających z zajmowania określonego w umowie o pracę stanowiska może być konkretyzowany...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta