Jak rozliczyć upominki i wspólne akcje reklamowe
Ekspertka odpowiadała na pytania czytelników związane z promocją firmy
Kalendarze dla wszystkich i dla wybrańców
– Jakie informacje na temat firmy powinny znaleźć się na gadżetach, abyśmy mogli zaliczyć do kosztów wydatki na ich produkcję? Jeżeli mamy zamiar wyprodukować kalendarze książkowe i ścienne, to czy zamieszczenie na nich logo i adresu spółki jest wystarczające do odliczenia wydatków? A może powinniśmy tam zamieścić jakieś informacje o świadczonych usługach?
Jeśli rozdajemy gadżety z informacjami o firmie, to niewątpliwie chcemy się zareklamować. Zakres tych wiadomości nie ma tu decydującego znaczenia. Nie spotkałam się z tym, żeby urząd kwestionował wydatki na gadżety tylko dlatego, że było na nich za mało informacji. Ważne jest przede wszystkim – komu je dajemy i po co. Jeśli więc wyłożymy kalendarze w siedzibie firmy albo dodamy je do zakupów, to trudno uznać, że jest to wydatek na reprezentację. Inaczej będzie, gdy przekażemy wybranym kontrahentom kalendarze o większej wartości, np. z cenną zawartością albo oprawione w pozłacane obwoluty. Taki wydatek może być potraktowany przez urząd jako koszt reprezentacji. Liczy się bowiem też wartość prezentu. Przykładowo urząd może inaczej ocenić wydatki na skórzany portfel znanego producenta i mały, niepozorny wizytownik z wyeksponowanym logo firmy.
Bezpłatne informacje w internecie
– Sprzedajemy rowery i części do nich. Chcemy rozbudować naszą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta